среда, 31. јул 2013.

Kako upecati iglicu na moru


Pecanje na moru nije ni malo jednostavno, ali letovanje bez pecanja nije letovanje, barem
za mene. Tako da pored pecanje cipla o cemu sam vec pisao, imamo mogucnost pecanja i
iglice.
Iglica je veoma interesantna riba po izgledu, telo joj je dugo i tanko u obliku igle,
usta su prepuna sitnih zubiju.Moze da na raste do 1.5 kg, ali sam ja uglavnom pecao
komade od 300-800 grama.
Iglica je riba predator i najcesce sam je lovio na manje komade mesa ribe, ali isto
tako su delovi iglice jedan od najboljih mamaca za vece predatore.
Ne sumnjam da ima vise nacina za pecanje ove ribe, ali ja cu se zadrzati na nacinu
koji sam ja licno koristio i koji mi je doneo rezultate.
Iglicu pecam obicno oko neke luke, gde ne bacam direktno u luku, vec sa suprotne strane
u otvoreno more, obicno je tamo uvek stena i tu prilazi iglica.
A sada o nacinu pecanja :
Potreban vam je stap duzine 3.8m ( moze i nesto duzi), struna 0.22, vaser kugla i udica
velicine 4.
Po zavrsetku monitranja sistema, i kada vaser kugla bude na struni ( malo vise napunjena
da bi mogla da leti lakse i duze) stavljamo predvez duzine od 70-80 cm, na kraju vezemo
udicu i na nju kacimo mamac. Kao sto smo rekli mamac je uzduzno isecen deo ribe, ja sam
koristio delove sardele, rezane od repa ka glavi i ne prevelike komade. Dovoljno da
prekrije udicu i da vrh udice viri.
Tako namontiran stap je spreman za zabacivanje.
Kada zabacimo stap na nekih 30 metara od obale, pocinjemo da motamo polako vaser kuglu
prema nama i pratimo desavanje iza vaser kugle gde ocekujemo napad iglice.
Kao sto sam rekao ja sam imao uspeha na ovaj nacin i to na vise lokacija u Grckoj, a
najbolje rezultate u Stavrosu.
Nadam se da ce nekome znaciti ovaj pokusaj objasnjenja kako da upotpunite dan na
letovanju.
Bistro !!!!