недеља, 28. јул 2013.

Pecanje cipla na moru


Ovde cu pokusati da vam prenesem moje iskustvo u pecanju morske ribe CIpla ( ili kako ga Grci zovu Kefalo). Cipli je morska riba veoma slicna po izgledu nasem skobalju, a slicna i po mnogo cemu ostalom. To je morska riba kojoj nije stran ni ulazak u pojedine reke i kanale koji su povezani sa morem.
Moje pecanje cipla se uglavnom svodilo na najfiniji nacin pecanja. Stapom bez masinice ( petljas), struna 0.14, ekstra osetljivi plovak od 1 grama i udica broj 12.
Najbolje rezultate sam imao u Lukama ili na delovima mora oko luka. Poenta pecanja cipla je da morate da pristupite skroz pedantno od pocetka do kraja pecanja.
Za prihranjivanje mesta mi se najbolje pokazao stari hleb pomesan sa ribljim brasnom i konzervom sardele. Ribu hranim ne daleko od doka ili stena, otprilike na
duzinu stapa od 6 metara. U pocetku bacim 4-5 tvrdo umesene kugle hrane, a posle toga cesto bacam saku hrane koja nije toliko tvrda i koja se rastvara u vidu magle.
Cipal je jatna riba i ako uspemo da dovedemo jedno cipla, mozemo ocekivati bogat ulov.
Mamac koji koristim za pecanje ove ribe je iskljucivo hleb, kako domaci obican, tako i specijalan hleba za pecanje, poznat kao Francuski hleb. Najveci razlog ovome
je taj sto tako izbegavam u velikoj meri udar sparova i ostalih sitnih riba koje pridju hrani. Sa drugim mamcima, poput mesa skoljke ili morskih glisti, sansa da
upecate cipla je veoma mala, jer cim ti mamci padnu u vodu velike kolicine tih riba odma grizu, tako da cipli i ne stigne do mamca.
Tehnika pecanja kao sto sam rekao je sa skroz osetljivim i laganim sistemima. Bitno je da mamac plasiramo pri dnu, mada neretko mozemo imati uspeha i na plicim
dubinama, jer cipli nekada ne uzima hranu na dnu, vec se izdigne nekih 1-1.5 metara iznad dna. Kada smo to odradili najvaznija stvar je dobro izbalansirati plovak,
pri cemu je akcenat na tome da antena plovka sto manje viri iz vode, znaci minimalno, koliko da mozemo da vidimo i najmanji treptaj plovka. Nekada se desava da
uzima lepo i plovak ulazi pod vodu, ali puno puta je toliko obazriv da ako nismo maksimalno skoncetrisani necemo ni primetiti da je riba uzela, znaci to je mali
neprirodni pokret plovka, nekada se samo malo nakrivi na 1-2 sekunde i tada trebamo reagovati sa kontrom.Izvanredan je borac i pravo uzivanje za sportski ribolov
sa osetljivim stapovima.
Cipli najbolje uzima u podne, i do nekih 19h. Ujutru sam veoma retko imao dobre rezultate, kao i na kraju dana.
Ovo su iskustva iz letnij meseci ( jul, avgust), a cipal jos bolje uzima maja meseca, pa i septembra meseca.
Moja preporuka je da cipla pecate iskljucivo ovom metodom, jer je zagarantovano uzivanje, za razliku od nekih drugih metoda, koje necu ni spominjati jer su po
meni mnogo manje interesantni, a i manje sportski.
Nadam se da sam nekome ovim omogucio lepe dane na morskoj vodi.
Bistro !!!!!