понедељак, 29. јул 2013.

Mamci za mrenu


Mrena, po mom misljenju ovo je vrsta riba za koju je odabir mamaca veoma interesantan i sarolik. Mrenu sam pecao na veliki broj razlicitih mamaca, i nikada
ne znate sta je u pravom trenutku dobitna kombinacija. Uglavnom mrena veoma rado uzima, hleba, crvice, mrmolje, tinjske crve, gliste, razne vrste sireva, a nikako nece odoleti ni rovcu iz zemlje.
Sto se tice sireva, to je trenutno skoro zaboravljen mamac, ali pre jedno 20-tak godina moji poceci su se zasnivali na pecanju bas na ovaj mamac. U to vreme to
je bila zdenka sir, koja se ostavi na suncu da se osusi, i onda se seku mali komadici koji se stavljaju na udicu, i mogu da vam kazem da je tada mrena prosto
ludela za tim mamcem, tako da mislim da bi i sada vrlo rado uzela ovaj mamac. Hleb i crvice uzima tokom cele godine, tako da je to mamac koji trebamo uvek
isprobati. Sto se tice mrmolja, njih najbolje uzima u kasnu jesen, a tinsjki crvi i glista uglavnom daju rezultate kada se opredelimo za dubinsko pecanje mrene.
Nadam se da ce ovo pomoci buducim ribolovcima koji odluce da krenu u lov mrene a nemaju dovoljno informacija o mamcima za mrenu. Ovo je napisano iz licnog
iskustva, tako da sigurno ima jos mamaca koji su uspesni, ali ja sam se zadrzao na ovim na kojima sam ja imao uspeha.
Lovostaj mrene je u periodu od 1 aprila do 31 maja, i tada bi morali i mi sami da uticemo na ribolovce
oko nas da se to postuje, jer samo tako mozemo sacuvati riblji fond i za buduca pokolenja.
Bistro !!!!