субота, 3. август 2013.

Iskustva sa reke Strimonas u Grckoj


Pored reke Pinjos o kojoj sam pisao, u Grckoj ima jos jedna veoma interesantna i bogata
reka ribljim fondom. Red je o reci Strimon ili Struma. Reka protice kroz Bugarsku i
Grcku pa zbog toga i dva imena. Na bugarskom je Struma, a na Grckom Strimonas.
Ovu reku mozete posetiti ako letujete u sledecim mestima ( jer udaljenost ne prelazi
vise od 40 km od najudaljenijeg Stavrosa, pa do nekih 20 km od letovalista Asprovalte, a
sve na putu za Kavalu, drugom gradu po velicini u Severnoj Grckoj, koji je uzgred udaljen
od Soluna oko 160 km.
Ja sam te godine bio na letovanju u mestu Nea Vrasna, koje je udaljeno 25 km od reke
Strimonas, jedini maler je bio sto nisam bio svojim kolima, pa cu vam preneti iskustva
sa pecanja u blizini mosta gde me je prijatelj ( koji inace nije ribolovac) ostavio.
Pri samom pogledu reke i potencijalnih mesta bio sam vise nego odusevljen. Reka je u tom
delu dosta siroka i relativno mirna. Presli smo most i spustili se odmah tu na nekih
10 metara nizvodno od mosta, neznajuc  koju ribu bi mogli da pecamo prvo smo se oprede-
lili za klasican ribolov plovkom. Sistemi su bili klasicni za skobalja, i posle nekih
5 minuta pao je prvi sljivar ? Odusevljenje je bilo ogromno zbog nama poznate ribe iz
nasih reka koja je tako brzo udarila. U narednih pola sata imali smo nekih 10 riba
( sve sljivari) da bi potom riba prestala da uzima. Iako smo pokusali sve sa prihranjiva-
njem, riba nije uzimala mamac.
Resili smo da promenimo taktiku jer smo videli raklje ( prirodne drzace za stapove) i
kutijicu u kojoj su bile ostale 2-3 gliste. Kako smo imali gliste probali smo pecanje
na cekanje plovkom. Dubina odmah pored obale je bila oko 2.5 metara.
Usledilo je neverovatno pecanje karasa, ali su primerci bili ne veci od 400 grama, sa
jednim iznenadjenjem i vadjenjem sarana od oko 2 kg.
Toga dana smo pecali samo na ta 2 nacina i upecali dosta ribe, koju smo vratili u reku,
poneli samo sarana kog smo spremili sa drugom koji nas je dovezao i proslavili uspesan
dan u reci na kojoj smo bili prvi put.
Nizvodno od mesta gde smo pecali nalazi se uliv ove reke u more, koji nije mnogo udaljen
ali ne znam tacno kolika je daljina. Uglavnom u razgovoru sa Grckim ribolovcima dobio
sam informacije da je u tom delu velika koncetracija riba, kako recnih tako i morskih
vrsta koje zalaze u slatku vodu. Posebno me obradovala informacija da ima trofejnih
cipala koji ulaze vrlo rado u reku. Takodje su mi ispricali da uzvodni tokovi su prepuni
uzih i brzih delova reke, koji su bogati : skobaljem, mrenom, stukom, somovima i jos
nekim vrstama riba.
Tako da je moja sledeca destinacija letovanja, Asprovalta svojim autom i obilazak mesta
uzvodno i nizvodno od mosta koji vam je na putu za Kavalu i koji ne mozete promasiti
prateci putokaz za grad Kavalu.
Nadam se da ce nekome ovo znaciti, i da ce ulepsati svoj dan na odmoru.
Bistro !!!