понедељак, 5. август 2013.

Pecanje skobalja u Vlasini

Skobalj je riba koja se vrlo dobro snalazi u svim rekama, pa je tako mozemo pecati i u
reci Vlasini, koja je inace veoma hladna reka.
Vlasina izvire kod brane Vlasinskog jezera, dugacka je oko 70 kilometara, a uliva se u
Juznu Moravu na nekih 10 kilometara od Vlasotinca, tacnije kod sela Donje Krajince.
Vlasina je po meni jedna od najlepsih reka, reka koja je kristalno prozirna ( osim u
zimskim mesecima kada dolazi do povecanja nivoa reke i zamucenja, jer usled padavina,
sa planina se sve sliva pritokama i potocima u Vlasinu.
Reka je bogata klenom, siljkom i skobaljem.
Najbolji period za pecanje skobalja u Vlasini je takodje zimi ( jer u prolece je mrest
skobalja koji u ogromnim kolicinama ulazi u Vlasinu, i tada je najstrozije zabranjeno
pecati ovu ribu).
Reka je uglavnom uska, ali postoje odlicna mesta gde je reka dosta sira i gde dubine
idu i do 2 metra. Peca se na najfinije i najlakse sisteme o kojima sam vec pisao u
postu za pecanje ove ribe u rec Jablanici.
Najbolja mesta su u okolini sela Stajkovce, i uglavnom se sav ribolov skobalja odvija
u tom delu, mada postoje i jos neka mesta uzvodno od tog mesta, kod sela Konopnica.
Jedan od najlepsih ribolova upravo sam doziveo u ovoj reci jedne zime, kada sam imao
osecaj da sam na Drini. Pecao sam u dubini od 2 metra, i odmah nakon kontre video
ribu kako se belasa u dubini od 1,5-2. Tako nesto sam doziveo samo u Vlasini i dozi-
vljaj je nezaboravan. Eto malo i o ovoj reci nesto iz licnog iskustva.
Bistro !!!