уторак, 6. август 2013.

Pecanje klena u Jablanici

Jablanica je jedna od manjih reka. Jablanica krece negde kod sela Medvedja, a uliva se
u Juznu Moravu kod sela Lipovica, na nekih 30 km. od Nisa.
Riblji fond Jablanice je dosta siromasan, ali uvek ima klena u izobilju.
Najbolja mesta za klena u ovoj reci su u gornjem toku reke, i to u predelu oko sela:
Silovo, Rujkovac i Negosavlje, ovo su sela koja se nalaze u opstini Lebane i udaljena
su nekih 15-25 km od Lebana ka izvoru reke.
Mesta nizvodno od Lebana  ( gornji tok Jalblanice) pogodna za pecanje klena su u okolino sela: Konjino, Turkovce i Svirce.
U donjem toku klena mozemo lepo pecati u okolini sela: Priboj, Zivkovo, Pecenjevce i kod
samog uliva u Juznu Moravu kod sela Lipovica.
Klen kao klen uzima dosta mamaca, a ja sam pecao uglavnom na voblere i varalice. Imao sam
odlicne rezultate na Mepsovu duplu nulu i bombere zeleno crne boje. Klenovi koji udaraju
su od 200-500 grama sa ponekim kilasem. Naravno potrebno je dosta pesaciti jer je reka
mala i riba se veoma plasi.
Takodje sam odlicno pecao na pilecu dzigericu, i to sve lepe primerke u predelu sela
ZIvkovo. Na dzigericu pecam uglavnom na voznju kao za skobalja, ali dobre rezultate
mozete ostvarite i na popularno zvani metod cek.
Pored navedenih mamaca, klena mozemo uspesno pecati u ovoj reci i na : skakavca, crvice,
kedera, dudinku, visnju i sljivu.
Evo ovo su po meni neki uopsteni podaci o lovu klena u Jablanici koji ce nadam se nekome
pomoci pri lovu klena, ako se zatekne u ovoj Reci.
Bistro !!!!