субота, 3. август 2013.

Pecanje deverike na Bovanskom jezeru


Ovde bih se pozabavio pecanjem deverike na Bovanskom jezeru u blizini Aleksinca.
Pre mnogo godina deveriku i karasa sam pecao iskjucivo na plovak i imao odlicne rezu-
ltate, ali unazad neko vreme se riba bolje dobija na fider tehniku.
Ja cu se zadrzati na pecanje ove ribe na plovak, jer mi je to omiljen nacin pecanja,
a i samo izvlacenje i osecaj ribe na stapu je neuporediv sa bilo koji drugim nacinom
pecanja.
Sto se tice mesta za pecanje na ovom jezeru, njega ima u izobilju, ja licno najvise
volim da pecam nekih 2 kilometara ispred uliva ( prostor oko uliva je proglasen za
prirodno i trajno mrestiliste i tamo ribolov nije dozvoljen, cega bi trebali svi da
se pridrzavamo.
Na tom delu gde pecam je pristupacna obala i lepo je otici i sa porodicom.
Stap koji koristim je bolonjez od 6 metara, sa najlonom promera 0.16 i udica velicine 14.
Mamci koji su mi se najbolje pokazali za lov deverike su larve komaraca ili verdevez.
To je mamac koji deverika obozava, a moze da se kombinuje i sa jednim crvicem.
Pecam na oko 12 metara od obale, i mesto konstantno prihranjujem poznatom hranom za
deveriku koja se zove Marcel Van Den Eynde. Nju kombinujem sa glinom za pecanje i crvi-
cima. Deverika je riba koja voli da izdize plovak sto je veoma interesantno. U ocekivanju
da plovak potone, desava se suprotno, plovak izlazi iz vode, iz razloga sto je deverika
koja je uzela mamac zaplivala ka povrsini vode.
Ja sam uglavnom imao lepe rezultate na ovaj nacin i mamac, naravno kada je riba bila
raspolozna da uzima mamac koliko toliko.
Eto to je neka smernica za nekog ko zeli da peca deveriku na plovak.
Bistro !!!